Şu standart kalıplardan biran önce kurtulmaya bakın artık.
Tam olarak söylemek istediğim kalıbınızı yırtın. Kabuğunuzdan dışarı çıkın, bir kelebeğin özgürlüğe çıkışını hayal edin.
Şimdi diyecekler ki ne alaka.
Durum özeti şudur arkadaşlar. Öncelikle tavsiye almaktan kaçının.
Buna benim tavsiyemde dahildir.
Gördüğünüz gibi dünya para üzerine kurulu.
Fırıncıya gidip, ekmeği nasıl yapıyorsun demiyorsunuz.
Tekele gidip sigarayı nasıl yapıyorsunuz demiyorsunuz.
Börekçiye gidip böreği nasıl yapıyorsunuz demiyorsunuz, demiyorsunuz, demiyorsunuz.
O halde neden SEO taktikleri nelerdir?
H1 etiketi işe yarar mı?
Sitenin ortasına çiçek ekersem, sağ tarafa nutellaya bandır butonu koyarsam işe yarar mı?
Yaramaz.
Backlinkte bir işe yaramaz, bir çoğumuz yazdığı saçma fikirlerde bir işe yaramaz. Benimki de bir işe yaramaz.
Destek almayın, fikir alışverişi yapmayın demiyorum.
Bir çoğunuz yukarıdaki metinde bunu anladınız biliyorum ama asıl mesele bu değil.
İşe yarayabilecek tek yöntem var.
Sizin bildikleriniz. Siz bildiklerinizi;
Doğru ✓
Akıcı ✓
Özgün ✓
Farklı ✓
Güncel ✓
Yaratıcı ✓
Okunaklı ✓
Odaklı ✓
Düzgün ✓
Simetrik ✓
Mantıklı ✓
Listeli ✓
Maddeli ✓
Çizimli ✓
Görselli ✓
Anlaşılır ✓
Tartışılır ✓
—–> Optimizasyonlu ✓✓✓✓✓✓✓✓✓✓
Olarak hazırlıyorsanız zaten olmanız gereken yere kesinlikle ama kesinlikle er yada geç geleceksiniz.
Eğer yukarıdaki maddelerin hepsini kusursuz bir şekilde yapıyorsanız geriye;
Hızlı Açılan (Kesinlikle bu detay çok önemli ne sunucu ne yazılımsal bir gecikme kabul edilemez.)
Göz Yormayan (Cırtlak renkler, abuk subuk tasarım çizgileri, yanıp sönen gifler, bannerler bilmem neler neler olmadan.)
Kullanıcı Deneyimi (Kullanıcıların web sitenizi kullanırken hissedeceği, veya anlık olarak içinde bulanacağı duygular.)
Mobil & Tablet Uyumlu (%100 en ufak bir kusuru olmadan tam uyumlu.)
Tarayıcı Uyumluluğu (%100 Tüm tarayıcılarla uyumlu olmalı. (Bknz: IE, Edge dahil olmak üzere, Safari, Chrome, Opera ve diğer Mobil browser lar çoğu zaman sitenizi hatalı veya farklı gösterir.)
Kota Dostu (Mobil cihazdan 3g 4g gibi servislerden erişenler için.)
Akışkan (Abuk subuk animasyonlar yerine, stabil hızlı çalışan gözü yormayan pratik geçişler.)
Bunları da yerine getiriyorsanız gelelim ziyaretçiyi anlamak adlı mesajıma:
Kasvetli bir odaya girdiğinizi hayal edin ve çok susamışsınız, etrafta hiç su yok.
Sayfalarda bilgi yazılmış, yol haritaları çizilmiş, ama hiç biri bir bardak suya gitmiyor?
Odadan çıkma şansınız var, başka bir odaya girerseniz orada su bulma ihtimaliniz var.
Bu odada kalıp yüzler makale, yol haritası içinde suyu bulmayı mı denersiniz.
Yoksa yan odaya geçmeyi mi?
Ziyaretçilerinizi anlamak için araçlar:
1. Google Analytics e bakın bakalım nerden en çok çıkmışlar, niye sayfayı terk etmişler? Nerde yanlış yaptığınızı bulmaya çalışın.
2. Isı analizlerini dikkatli inceleyin. Ben Yandex Metrica kullanıyorum ancak bu gibi yüzlerce araca ulaşıp, sizin için en kullanışlı en verimlisini bulabilirsiniz.
3. WordPress ise çeşitli SEO örnek Yoast, All in One SEO Pack gibi araçlardan faydalanın. Denemeler, testler gerçekleştirin. Yaz tüm alanları doldur yayınla alışkanlığından kutulun.
4. Bir günlüğüne ziyaretçi olun ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Sitenizi tıpkı bir kullanıcı gibi örneğin 2 saat boyunca web sitenizden hiç ayrılmadan kullanmaya çalışın. Aramalar yapın, makaleleri tekrar tekrar okuyun. Yorumlar yapın. Yorumlarda sorular sorun. Tüm menü bağlantılarına tüm alt sayfalara tıklayın. Resimleri kaydedin v.s.
Bunu klasik siteler için örneklemiş olsamda. Asıl amaç siz kendi sitenizde sıkılmadan 2 saat durabiliyor musunuz? Merak etme ziyaretçiyi o kadar tutmanız gerekmiyor.
Ortalama 10 Dakika tutsanız kafi. (Kişisel görüşüm.)
Ancak sizin 2 saatte yaptığınız işi ziyaretçileriniz örneğin bir aramadan geldiyse muhtemelen 2 dakikalık bir göz gezdirme ile yapacaktır.
İçeriğinizin daha ilk 2 cümlesinde ziyaretçinizi çekmediyse (Siz kendi içeriklerinizi okurken almadıysanız) bırakın zaten o site tutunamasın.
Arama motoru çöplüğünden bir site eksilmiş olur.
Web Sitenize Bakım Yaptırın Yükünü Azaltın.
Web sunucularını bir insan bedenine benzetebilirsiniz.
Örneğin bu gün size 5 kiloluk bir su şişesi versem taşıyabilirsiniz.
Yarın 10 kiloluk veririm taşıyabilirsiniz. 20,30,35, 40 derken 50 kiloluk verirsem ne olur?
Önce hızınız düşer taşımakta zorlanırsınız. Sonra 100 kilo veririm artık taşıyamazsınız.
Benzer örneği insan ömrü üstünden de inceleyebiliriz.
Web sitenizin organları olduğunu düşünün. (Ki bu benim için etkili bir örnek.)
Sunucunuz web sitenizin iskeleti olsun.
Ram i ciğerleri olsun.
Hard diski beyni olsun.
İşlemcisi Kalbi olsun.
Bunlarında belirli bir süre ömrü, belirli bir çalışma miyadı var.
Hatta web sitenizin kodlamasının bile bir ömrü var.
Bir kaç sene önce Meta Keywords etiketi kullanılırken bu gün kullanılmıyor mesela.
Kendinizi geliştirdiğiniz gibi web sitenizi de geliştirin.
Yenilikten kaçınmayın.
Elinizi taşın altına koyun, korkmayın.
Başaramazsanız dahi tecrübelenin bir sonraki sefer çok işinize yarayacak.
Güncel Kalın
Php düne kadar 5.3 5.6 sürümlerinde geziyorken bu gün 7.3 çoğunuzun hostinginde yüklü.
Wordpress kullanıcılarının bir çoğu geçmiş olsa da bir kaç yıl önce PHP sistem kodlatanlar hala aynı sistemi kullanamaya devam ediyor.
Peki kodlamanızın, güncel olması yeterli mi? Asla…
İçeriklerinizde güncel olmalı.
Güncel olması yeterli mi? Asla.
İçeriklerinizde okunaklı olmalı.
Vb. Vb. yeterli mi? Değil. Değil. Değil…
Kısaca her zaman tamam işte oldu demeyin.
Başka neler yapabilirim.
Neler katabilirim.
Nasıl geliştirebilirim.
Rakiplerinizi İyi Analiz Edin.
Eskiden bu kritere çok uyardım, ancak ben şahsım adına artık uymuyorum *gerekmedikçe.
Ama siz yapın bakın bakalım onlar ne yapmış nasıl yapmış ne yazmış ne yüklemiş ne silmiş ne kullanmış?
Bir günlüğüne onun sitesinde ziyaretçi olun, rakip değil…
Onun sitesinde 2 saat geçirin bakalım neler hissedeceksiniz, neler olacak, neler bulacaksınız. Neler bulamayacaksınız.
Bulamadığınız ne varsa, işte sizin kendi sitenizde yapmanız gereken tam olarak bu.
Son olarak benim tavsiyelerimi de dinlemeyin.
Fikir vermek bedava, ama kimse kimseye bedavaya ekmek vermiyor.
Biri bir gün çıkıp şöyle yaparsan ilk sıraya geleceksin diyecek zannediyorsanız o günü beklemeye devam edin, beklerken geçiyor zaten ömür.
Sağlıcakla kalın.
Dipnot: Bu yazıda, yazım hataları bulunmaktadır. Anlam kargaşası bulunamaktadır. Listeleme bozukluğu bulunmaktadır. Punto hatası bulunmaktadır. Renklendirme hatası bulunmaktadır. Görsel anlatım eksiliği vardır. Anlaşılır içerik değildir. İron, çelişki barındırır. Sıralama yanlıştır. Ek kullanımı göz ardı edilmiştir. İngilizce kelimeler bozuk yazılmıştır. Matematik hataları bulunmaktadır. Vurgu kullanılmamıştır. Giriş metni can alıcı değildir. Bilmeyenler için kaynak belirtilmemiştir. Çeviri gereken yerlerde kullanılmamıştır. Devrik cümleler bulunmaktadır. Bu yazı kör topladır.